Skip to content

Lektion 05

September 28, 2011

Lektion 05

Usability/informationsarkitektur

Vad är UML?

Unified Modeling Language. Objekt orienterat språk för modelering. Man använder för beskrivningar.

Vad är ett usecase?

En beskrivning.

3) Vi gör om pant-övningen

a) Beskriv själv

b) Hitta luckor i de andras beskrivning

c) Vi gör det tillsammans (med hjälp av UML och ett usecase)

Pantautomat

Användarens handling Produktens respons
Stoppar in returflaska i hål.Tar emot återbetalning 1)      Om flaskan/burk avisas = Meddelande nr 7 visas i displayen

2)      Om flaskan/burk OK:as = meddelande nr 3

3)      Efter OK skriv ut kvitto med återbetalning annars returnera flaska/burk

 

-4) Vi testar kortmetoden

5) Effektkarta (analys delen)

6) Informationsarkitektur och usability. Vart de finns i flödet.

Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: